torsdag 25. mars 2010

Før og etter bilder av den "glemte kjeller"


Dette er et bilde jeg helst ikke ville lagt ut. men det illustrerer muligheter. Det er inngangen i kjelleren som vi ønsket og ha som en grovinngang, med lett tilgjengelighet til vaskerom. Ganske kjekt med tanke på tre barn som kommer skitne inn fra utelek i all slags vær.
Gulvflisene var ikke prioritert i byggeprosessen, noe vi har angret på siden. Vi forsøkte å hakke bort fliser i et av kjellerrommene og det ble en svært slitsom og støvete jobb.

Epoxy to-komponent gulvmaling ble løsningen:




Gulvet ble malt grått og rommet fikk et lysere look. Fant et skostaiv på gjenbruksstasjonen som ble malt "signalgul".
Gulvet fikk et kledelig teppe fra www.horredsmattan.se/ i lilla og hvit grafisk mønstret. Den kan brukes på begge sider, med motsatt fargeløsning på baksiden.



Hjortehorn og Knax rekke er fint til oppheng av ytterjakker. Se forøvrig bilder av knax i hovedgang.



Herlig veske fra www.miaskreativeside.blogspot.com i herlige gultoner. Med denne er jeg utstyrt, til å innta sommeren.

Under ser du smurfevesken min, i herlig orginalt smurfestoff (1978), også den fra Miamø. Den er jeg såå stolt av og fått mange komplimenter for. Rocker garantert opp et hvert antrekk, og gir det hele et lekent image.

Du ser også den kule brevordneren fra 13tretten som både dekorerer og er praktisk til brev i fra "Onkel i Amerika" etc.

3 kommentarer:

  1. Hei. Det er ikke noe hemmelighet at trappen skal males hvit. Det skrev jeg om for et par måneder siden, men det kunne jo ikke du vite hvis du ikke har lest om det :-) Fin og hvit skal den bli og jeg gleder meg til den er ferdig.

    Så bra at du har begynt å blogge. Jeg bladde kjapt gjennom her og synes du har mye bra. Fint hus og masse skjønne fargerike møbler. Ser du har vært og handlet hos Precious. Du verden så flotte de møblene derfra er. Titter gjerne innom deg igjen. Klem Minmill

    SvarSlett
  2. Hej och tack för kommentaren hos mig! Nu hittade jag ju till din fina blogg och jag måste säga att det är en blogg helt i min smak... Jag har streckläst hela bloggen och du har så mycket fina saker som är helt i min smak.
    Vilken bra idé att måla på klinkergolvet! Det skall jag komma ihåg....

    Ha en bra dag!
    Kraam Lotten

    SvarSlett
  3. Har dere varmekabler under de malte flisene?

    SvarSlett