torsdag 25. november 2010

På tide med litt fornyelse..


 Denne fant jeg på gjenbruksstajonen i dag. Ble så glad når jeg så måten den kunne åpnes på. Nesten så det gjør litt vondt å male den.Siden gangen skal igjennnom enda en endring vil denne passe bra.
 En massiv messinglampe skal snart dusjes med maling. Denne kom jeg over i en bruktbutikk. Nå gjelder det å finne den rette skjermen. Ingen lett sak.

 Et nytt bord til kjellerstuen fra dnt koselige mannen Orwill som driver bruktbutikk i Drammen. Det er en super koselig bruktbutikk, der godt voksne pensjonerte menn, sitter å drikker kaffe og prater om "gamle dager". 70 cm høyt er bordet, så det må nok kappes.

 Og til sist denne lampen også fra Orwillmannen. Det er utrolig morsomt at lampen kan dreies rundt. Denne ønsker seg også ny skjerm til jul.

Om du sitter inne med noen forslag til farger så kom med det!

25 kommentarer:

  1. Oi..For et LEKKERT bord..
    Helt fantastisk..
    Elsker beina på det :)

    SvarSlett
  2. For noen gode funn - får nesten hjerteklapp!
    :)

    SvarSlett
  3. Kjenner det kribbler i loppis beina nå ja! Så mye fint du har funnet! Blir spennede å se resultatet etter litt make over! Lys turkis og gul er mine favoritter om dagen! Lykke til:o)

    SvarSlett
  4. Gosh!!! Jeg skjønner poenget ditt,fantastiske skatter nok en gang.. Og bra tips.. Kappe høyde på bord. Da får løvebordet mitt hjemme plutselig hedersplass alikevel om en stund:) Enig med henne over her, gult er kult og turkis er bare en nydelig og inspirerende farge!
    klem

    SvarSlett
  5. Åååååh.. Så heldig du er! For noen funn!!

    SvarSlett
  6. Oj, vilka roliga saker du har hittat! Ser verkligen fram emot att få se förvandlingen ;-)

    SvarSlett
  7. Kjenner jeg ble ufattelig godt fornøyd med å komme over bloggen din (via Stines hjem), nesten som et lite kupp i seg selv. Så utrolig mange kule ting du har fått tak i. Mange superfine bilder og sterke farger...! Jeg slenger meg resolutt med som følger. Ha en flott kveld!

    Kari

    SvarSlett
  8. Wæo, den måten å åpne skuffene på gjorde den jo så særegen og coool da! :D Gleder meg til å se forvandlinger! :)

    SvarSlett
  9. Ikke mal skuffehylla! Det er superfint med treinnslag i hjemmet. Den er jo superfin!

    SvarSlett
  10. Det hadde vært kjempekult hvis du hadde malt bordplaten hvit og understellet sjokkrosa ;-)

    Sonja

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  12. Heisann! Leste nettopp om boligen deres på NIB - og for et herlig hjem dere har skapt! Masse gode løsninger og bruk av tøffe farger! Ha en fin dag og riktig god helg:)

    SvarSlett
  13. Hei.
    Fant deg på NIB og må bare si: for et herlig hjem dere har. Supert bruk av farger og spennende løsninger!! Skikkelig imponert! Slenger meg på som følger og gleder meg til å følge dere!!
    Ha en flott helg!
    Klem Gro-Beate

    SvarSlett
  14. bordet var kjempestilig, kult med kulen hehe

    SvarSlett
  15. JEG har lest innlegget om deg og hjemmet ditt på NIB!!!!!!!! Og.......sukk........ Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen.... du har et nydelig hjem! Inspirerende, spennende, lekent og dristig. I love!! Du er så flink til å finne ting som skaper en frisk kontrast.Og fordi du har så mange 'friske' kontraster, blir det en helhet... Herlig!!

    Men du? Jeg bor i Asker, og er veldig ofte i Drammen. Men hvilken bruktbutikk er det du har funnet? Jeg har vært på én bruktbutikk i Drammen, men den har bare smånips, og ikke større ting. Kan du fortelle meg hvor din bruktbutikk ligger? :) Da hadde jeg blitt såå glad! Morsomt at du bor i Sande, for en av mine beste venninner bor der, så der er vi ofte :) I snikkaboden hennes, og maler møbler av hjertens lyst! Hi hi :)

    Ha en deilig helg!!! Klemmer fra Lilja

    SvarSlett
  16. Digget den skuffehylletingen. Sånn en vil jeg og ha. Så må jeg bare si at jeg elsket reportasjen hos Nib. Du har bare et helt fantastisk hus. Helt i min gate. Forelsket meg helt i bildene.

    SvarSlett
  17. Gøy å se inn i din "verden" på NIB.
    Fantastisk kreativt!

    Jeg ønsker deg gode juledager...

    Klem fra Hanna

    SvarSlett
  18. Vilka fina bilder NIB tog i ert vackra hus...jag gillar alla gamla skåp som du gjort om.

    SvarSlett
  19. Så moro å se hva du har funnet, vi deler den samme passjonen for brukt...sukk, den rosa julepynten! Artig når du nevner de søte gubbene som sitter å prater. Har et slikt sted her i Kongsberg også. Når jeg kommer byr de meg på kaffe og kaker - og har all tid, prater om vind og vær, mens blikket mitt jobber seg rundt i beste loppeånd:-)
    (Har kommentert det fine huset ditt på NIB, også)
    Klem fra Tone

    SvarSlett
  20. Fantastisk gladgjeng fra NIB du hadde på tur i hjemmet deres. Så det selvsagt på NIB. For en herlig stil og for et nydelig og energigivende lys. Inspirerende er alt jeg kan si! Masse lekkert du har funnet nå. Går for en dus aquablå eller en knalgul om du skal male no. Deilige farger på gamle ting! Lykke til" God første advent. Signe

    SvarSlett
  21. Tusen takk for tips om bruktbutikk :) Når du nevner det, så har jeg faktisk prøvd å finne en bruktbutikk som ligger i et gult hus som ligger nesten under broen.... Men det var stengt da jeg endelig fant det :) Har disse bruktbutikkene åpent på Lørdager? For jeg jobber ofte lenge, og rekker det ikke hvis de stenger 17 på hverdager :) ha ha :)

    Ha en fin Søndagskveld :)

    SvarSlett
  22. Hei, følger bloggen din reglemessig, og får masse ideer gjennom den. Nå gleder jeg meg veldig til å se resultatet av skuffehyllen du skal pusse opp. Jeg har nøyaktig den samme på tre svarte stålbein, og jeg har vurdert om den skulle få seg en overhalling. Nå får jeg jo se her hvordan din blir før jeg tar en endelig avgjørelse.

    Ha en finfin dag!!!

    SvarSlett
  23. Hei hei gode T:)

    Godt du hadde lagt disse godbitene et sted vi ikke så dem:):) SÅ fine møbler! Blir spennende å se hva du finner på:)

    Så kjekt at du svarte på kommentar på NIB, det var topp:):)
    Håper du har en fin uke hos deg og dine.

    Solveig

    SvarSlett
  24. Helt herlige bruktfunn dette!! Skikkelig originale og sjarmerende - dette blir masse spennende prosjekter som må følges :) Liker blanding av knæsje farger med pastell - slik som du har vært så flink til å blande i interiøret ditt fra før av. Akkurat nå kunne jeg selv tenke meg å prøve fargekombinasjonene cerise, mintgrønn og lilla :)) God tirsdagskveld, mange klemmer

    SvarSlett