onsdag 3. november 2010

NIB - Stue Utfordring!

 


Utfordringen hos NIB i november er stue. Og det passer jo supert i disse høstdager, der vi nordmenn går i hi. 

Hos oss er det mange kosekroker og jeg elsker puter. Jeg vil kunne kalle oss noen gulvmennesker. Med det mener jeg at vi bruker mye tid på gulvet til lek og kos med barna. Derfor er det supert med store gulvputer. I denne utfordringen handler det om stue og jeg har derfor valgt og vise frem disse bildene som er fra stuen vår. 

I Karmameju sofaen er det plass til hele familien i en sofa. Den er satt opp av store puter man kan dandere slik du finner det komfortabelt. Rundt sofaen har jeg tilgang på tyggegummimaskinen og blader. For ingenting er bedre enn å ligge der og lese interiørblader. Jeg finner mye inspirasjon via blogging, men slapper desidert best av med interiør i bladform.. Mannen min insisterte på at bildet av bladstativet også skulle vise at han bor her. Derfor ble siden med fiskeblader vist. På andre siden av bladstativet har jeg mine blader.

Jeg elsker farger, men det kan også bli for mye. Vi har derfor valgt lyse grunntoner hele veien , med innslag av en og annen fargeklatt. Green day som bordet heter og Peacock som er navnet på bokhyllen er begge fra Precious og er med på å gjøre meg i så godt humør, med sin herlige farger og uttrykk.

Nå venter en tid med masse peiskos i sofakroken..

Lykke til alle sammen og takk NIB  for enda en flott utfordring!

Bildene er tatt av Nina Ruud.

41 kommentarer:

  1. Wow, fantastisk! Tipper du kommer blant topp ti, hvertfall!!

    SvarSlett
  2. Veldig flotte bilder! Og veldig artig med den friske grönnfargen. Bravo!

    SvarSlett
  3. For en fin stue dere har! Möblene fra precious er jo bare nyydelige :) Lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
  4. Fantastisk stue! Til å bli glad av. Lykke til :)

    Kitty

    SvarSlett
  5. Liker så godt miksen din av lyst og knæsje farger. Lykke til :)

    SvarSlett
  6. Fantastisk stue!Du må jo bare vinne!Jeg digger det grønne understellet på bordet.Mange fine detaljer i interiøret deres altså, det er bare rålekkert!
    Lykke til med konkurransen:)

    SvarSlett
  7. Veldig kult! Lekent og artig! Og skiller seg veldig ut, det er nok ikke dumt :)
    Lykke til!

    SvarSlett
  8. Dere har det så utrolig flott! Perfekt blanding av lekne farger og detaljer og rolige bakgrunner:)

    SvarSlett
  9. Hei, må bare si at jeg digger stuen din!
    Herlig det bordet, knall med det grønne understellet! og den grønn/gulelampen på veggen!!
    Litt missunnelig på det bladstativet!
    Kan du fortalle hvor du har fått tak i det?

    Linda Marie

    SvarSlett
  10. Kjempestilig stue! Så deilig å se noe fargerikt blandt alle de hvite bidragene. Veldig glad i farger jeg også:)

    Lykke til!

    SvarSlett
  11. For en supertoff stue du har! Her var det farger aa bli GLAD av! Helt herlig. Skulle onske jeg var litt flinkere med farger selv...

    Har lagt meg til som folger for her var det mye fint :)

    Lykke til!
    klem Nina

    SvarSlett
  12. Ååå så glad jeg blir av deres utrolig hyggelige kommentarer. Tusen takk!

    Bladstativet er kjøpt på 13tretten. Sjekk ut bloggen til 13tretten. Jeg kan tenke meg at en kan være heldig og få tak i disse i tidligere landhandlere, bokhandlere eller bibliotek. I nyere varianter selges de mange steder der det er kontorrekvisita og slikt.

    SvarSlett
  13. Skikkelig feelgood stue!! Denne kommer du langt med - garantert!

    Helt lovely!

    Klem

    SvarSlett
  14. Hei igjen, takk for tips ang. bladstativet ;O)
    Jeg la ikke merke til at det var brukt, men det ser jeg nå da. Herlig patina på foten.
    Skal se om jeg får tak i lignende, likte det så godt.

    Linda Marie

    SvarSlett
  15. Ps. håper du får finaleplass, da får du iallefall min stemme!

    Linda Marie

    SvarSlett
  16. KJEMPETØFF stue! Likte alt og veldig kjekt å sjå noko litt utenom det "vanlige":) Digger Precious- møblane dine! Heier på deg!

    SvarSlett
  17. FANTASTISK fin stue og hjem du har, veldig innspirerende å kikke hos deg.

    SvarSlett
  18. Inspirerende og utrolig stilig!! Lykke til. :)

    SvarSlett
  19. Dette var helt fantastisk! Digger møblene fra precious!!

    SvarSlett
  20. FANTASTISK..
    Loooooove it..
    Farger=smil for meg..

    Masse lykke til..
    Sier som flere her:

    TOPP ti.. Garantert :)

    SvarSlett
  21. Utrolig tøft, dette her da! De grønne lampettene på veggen var jo bare helt fantastiske!!!! Lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
  22. Flott stue med herlige møbler og lamper! Kan tenke meg dere trives godt her ja:) Lykke til!

    SvarSlett
  23. Hei, for en flott stue!! Jeg har en slik Oslo Wood fra Northern Lighting lampe på ønskelista! God Helg

    SvarSlett
  24. Åhh, den er så herlig den sofaen! Har hatt den på ønskelisten leenge, og mistenker at den kommer til å være der en stund til. Men i går dro jeg med samboeren på Ikea for å se på sofa, så de har fått inn en en-seter som man kan sette sammen til sofa som kan ligne litt på de fra Karmameju..til en pris som passer vårt budsjett bedre :)

    Digger stuen deres! Og veldig generøst av deg å la mannens fiskeblader få plass i karusellen :)

    SvarSlett
  25. Hei hei !!
    dette var en ny blogg for meg!! Kjempefine bilder fra stua deres .
    Liker veeldig godt lys basis med skikkelige fargeklatter i interiøret !!
    Masse lykke til med utfordringen!

    Ha en super fredag !!

    -maren-

    SvarSlett
  26. God kveld i stuen!
    Så utrolig koselig stue og for noen herlige farger.
    jeg legger meg til som følger og gleder meg til å se dine innlegg fremover. lykke til i konkurransen og ha en god helg.
    marianne

    SvarSlett
  27. Wow for en lekker stue!! Min favoritt så langt! Knallfint med de spreke fargene!

    SvarSlett
  28. Utrulig flotte farger : ) Hærlig å se på!!
    Masse lykke til i konkuransen !!
    Klem Tove

    SvarSlett
  29. jeg tror at du er min favorittblogg. Du tenker anderles, nytt....du er visuelt flink til å sette sammen ting og det er en fryd for øynene å være her inne. Det er ikke tvil i min sjel at du har Blogglandias fineste stue. jeg skal stemme på deg !!

    Klem

    SvarSlett
  30. *Målløs*
    Herligheta... Det der var en helt utrolig lekker stue! <3
    Jeg ELSKER det bordet meg knall fot, bladstativet og lampene! Og resten!! :D *Følger*

    SvarSlett
  31. Aiaiai! Stilig!! Her tror jeg vi har en potensiell vinner! Godt å se noe annet en BARE hvitt (selv om jeg er veldig glad i hvitt...)

    Lykke til!

    Velkommen innom hos meg for å se mitt bidrag;)

    Klem, Janni
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  32. woooæ!! Digger stuen din, særlig bladstativet. Og bordet med grønn fot. Herligheerligherlig!!!

    SvarSlett
  33. OMG!!! Så kult!! Jeg elsker det stuebordet - akkurat sånn vil jeg ha på kjøkkenet :) Men utrolig stilig interiør du har, helt herlig!
    Kjersti

    SvarSlett