onsdag 24. november 2010

Litt bruktfunn.





Noen ganger finner jeg så utrolig mye på bruktbutikker. I dag var en slik dag, selv om ærende bare var å skaffe krykker. Jeg klarer ikke å dy meg når jeg kjører forbi en bruktbutikk, det oppstår en slags magnetisme.

Resten må hentes i morgen. Ikke hadde jeg plass i bilen og ikke hadde jeg nok penger med meg. I morgen skal jeg derfor hente et knall tøft bord og to superkule lamper.

Over ser du denne dagens funn. Kule vintage juletrepynt, en krydderhylle (digget de tynne, firkantede frontene på skuffene) en vase og trebolle med lokk. Nå er det bare å finne frem malekosten.

Hmm... så var det dette med fargene da. Noen forslag?
 

13 kommentarer:

  1. En slik vase i sennepsfarge som lå lagret på loftet har jeg akkurat sendt til Yggeseth...HJELP!
    Skulle jo ha spurt deg først, men visste ikke at den kunne være av interesse.
    Minner meg om stua hjemme på Galleberg i barndommen!!

    SvarSlett
  2. Kjenner meg igjen der... Er ekstrem i bruktbutikker selv. Er så moro når man finner slike skatter! :)

    SvarSlett
  3. oj så mye fint!
    liker fargene på kulene

    SvarSlett
  4. julepynten bringer frem gode gamle minner

    SvarSlett
  5. Er det sant!?? DEN krydderhylla og DEN lampa!!!!
    Og DEN fuglen!!!:O
    Ja, som du skjønner er jeg helt `månebedotten` - som de sier her på Vestlandet (oversatt* som falt ned fra månen)
    Hjelpe meg hvilke funn!!!
    Lucky you!!!

    Klem, Janniche
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  6. Hørtes kjent ut ja :-), jeg også må bare inn å se om det er noe skatter å få tak i. Enda huset er fylt opp med "skatter" som jeg ikke har fått startet på engang. Jeg står i samme situasjon som deg. Har en slik lampe men med tre skjermer. Tenkte å male min i blank sjokkrosa med noe kule skjermer. Har sydd skjermer på den en gang før og det er iallefall 10 år siden og da fikk jeg mange positive tilbakemeldinger. Så kanskje en sjokk kontrastfarge :-) , det liker du, kanskje fint med rosa til deg også. LYKKE TIL! :-) gleder meg å se! Mvh Anita

    SvarSlett
  7. Fantastiske skattefunn!!! Julepynten er jo bare perfekt for ders sjarmerende fagerike hjem. I følge din datter har dere allerede fått juletre, så det lover bra for julepynten.. Forsatt klar for kreativt jentejulebord den 4 desember? Hope so!!!

    SvarSlett
  8. Fantastiske funn! Er på jakt etter krydderhylle. Du er jo svinheldig som fant den på bruktbutikk.

    SvarSlett
  9. Wow! Så mye fint!! Har det forøvrig på samme måte-må bare innom bruktbutikker en liten snartur og ender som regel opp med mye mer en planlagt...godt å høre at andre har det på samme måte:) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  10. for et fantastisk( i mitt vedkommmende) drømmehus!!! Knall kul stil. digger det!! Digger bildene, skapene, barnerommene.alt. Så gøy å se!!!

    SvarSlett
  11. så mange fantastiske kule ting du har funnet. Det bordet/nattbordet med de spesielle skuffene. Så kule. Jeg har aldri sett slikt før.

    SvarSlett
  12. Super hyggeligt og cool, jeg er nu blevet fast læser af din blog;-)
    Kig endelig forbi min blog og deltag i min give-away og se evt. også www.kindbynature.

    Hej hej

    SvarSlett