onsdag 13. april 2011

Plato og Socrates..

Bare for morro skyld googlet jeg Thea`s Mania. Thea har jeg alltid blitt kalt og Mania skulle hos meg illustrere galskapen. For jeg er svært så engasjert, nærmest manisk når det gjelder interiør. Theia Mania ble brukt som en term av Plato og  Socrates. Ganske tilfeldig men sammenfallende blir dette jeg leste på Wikipedia

Theia mania is a term used by Plato, and Plato's main protagonist Socrates to describe a condition of Divine Madness; or literally madness from God

Gudommelighet passer ikke inn, men galskapen har jeg litt (mye)av!


3 kommentarer:

  1. Hehe, så morsomt! Passer deg perfekt!
    Og jo, du er nok ganske så gudommelig også.

    (Platon skrives vel med en n til slutt, på norsk?)

    SvarSlett
  2. Hi hi.. ja på norsk skrives det Platon og Socrates med k på:)

    SvarSlett