torsdag 14. oktober 2010

Deilig spontan torsdag..


En deilig torsdag, der ingenting gikk som planlagt. Istedet for å gjøre fornuftige ting på en fridag, ble det bare spontane innslag. Etter to dager med videreutdanning i voldsrisiko- dvs litt stillesittende for min del, var dagen i dag duket for kos. 

Streifet innom brukthandel som nederste bilde avslører. Der fant jeg disse skattene. Maling, stoff og møbelrens og disse får en liten facelift og blir klare for "nye" oppdrag.( Mulig det kan bli litt tapetbruk også)

Deretter innom Skeidar, der jeg fikk style litt i butikken. Jeg boltret meg rundt og fikk laget et lite "miljø" i interiøravdelingen. Det var kommet masse julepynt og deilig adventsfarger inn. Jeg fikk frie hender og var i mitt ess. 

Jeg tror jeg kunne hatt ti hus, som var innredet vidt forskjellig. Å sette sammen ting i butikken og på den måten gi tips om fargekombinasjoner og andre sammensetninger er ufattelig gøy. Jeg skal dit igjen og da skal mer gjøres. Jeg gleder meg veldig. Det er utfordrende med tanke på begrenset plass (spesielt når julevarer kommer inn), og at ting som skal utstilles bør finnes i umiddelbar nærhet, for at kunden skal slippe å lete. Det er bare noen hensyn og ta, men jeg liker det.

Hadde jeg vunnet i lotto skulle jeg jobbet gratis på heltid, med å hjelp andre med begrensede midler til fornyelse og oppusssing i hjemmet. Hvem kan ikke få det fint om økonomien er ubegrenset? Det er mye mer utfordrende med økonomisk begrensning. Det er lov å drømme.. Ikke tipper jeg lotto heller!

Etter en deilig dag, var det forlokkende å ta med lillejenta i badekaret. Det er skikkelig badekarsesong om dagen. Fra badekaret kan jeg ligge å se utover fjellet på andre siden av fjorden. Det er jo bare så pent med høstfarger på trærne. På vinteren er det deilig å plaske der å se store snøfiller dale. 


Nå er det duket for MONOPOL kveld her, og nåde dem som kjøper Ullevål Hageby eller Rådhusplassen!

2 kommentarer:

  1. Stilige bruktfunn. Blir spennende å se hva du lager av de....gleder meg!

    SvarSlett
  2. Høres ut som en herlig dag!

    For en fantastisk utsikt fra badekaret! Skulle gjerne plasket litt rundt der jeg:)

    Og så gleder meg meg til å se hvordan dine nye bruktfunn blir etter en overhaling av deg:)

    SvarSlett